fredag 31 januari 2014

God gärning

Idag efter jobbet så tog jag bussen hem. Jag vet ja ska egentligen gå hem men då det redan i morse var glashalt ute och jag ville ha mina ben och armar i de stycken som dom e så fick det bli buss hem.

Väl hemma så bara hämta kassar och inköpslista och pysa iväg till affären och inhandla de lilla som behövs.

Visste att vi behövde tanka bilen så tänkte det tar jag på vägen hem från affärn och ja åker till macken och ställer mig i kö och efter en kort tids väntan blir en pump ledig. Åker fram och börjar tanka. På pumpen bredvid (yttersta pumpen) står en kvinna och tankar och blir klar innan mig. Ser i ögonvrån hur hon sätter sig i bilen och hon vrider om nyckeln och ja bilen låter som den brukar göra när den inte vill gå igång.

Kvinnan kliver ut och tittar åt mitt håll. Men hon väljer att gå till en av de andra bilarna som väntar och får en kille att komma och hjälpa till. Jag står och tar kvitto på takningen när killen kommer fram till bilen. Jag ser och förstår att dom kommer inte att orka få bort den bilen bara dom två, de var även en del modd och halka plus så finns det en lite förhöjning runt om som ska minska risken att bensin skulle forsa iväg.

Så jag hugger in jag med det var inte lätt att få ett grepp under fötterna, när vi fått bilen en liten bit precis så den står mot den lilla förhöjningen så tar det stopp inte ens när jag tar ena foten och sätter den mot pumpen så går det. Vi lägger om strategin killen ber kvinnan att rätta upp däcken så det skall bli lite lättare plus att jag tar och öppnar passagerar dörren fram och puttar därifrån istället medans killen fortsätter bak. Och då äntligen fick vi bort bilen så att andra kunde börja tanka där igen :)

Kvinnan var mycket tacksam över hjälpen som hon fick av oss och berättade att bilen kunde va lite nyckfull när det var fuktigt och kallt ute. Då en annan hade passat på att ta pumpen kvinnan stod vid så såg jag till att killen fick ta den jag använt då han egentligen var först i kön.

Känns bra att kunna hjälpa till när man kan och ja man får ju inte va bang för att bli lite skitig om händerna heller :)

Ha en fortsatt trevlig kväll :) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar